QA

2015



 
Här kommer svaren på en frågestund jag hade i höstas. Vet att det tagit ett tag men nu har jag äntligen lite tid till att besvara dem.
 
 
 
Q - Vad tänker du på när jag frågar om ditt bästa val någonsin?
 
A - Ja du. Det var en klurig fråga ;)  
Alltså bästa valet jag har gjort, hmm.. Ett bra val jag har gjort är väl iallafall att jag valde att konfirmera mig, vi fick i slutet segla med en båt längre ner i Sverige från fastland till öland. Det var härligt.
 
 
 
 
Q - Vad är du ofta sugen på?
 
A - Menar du mat eller bara allmänt? Ja om det är allmänt är jag ofta sugen på mat, haha. Men jag vet inte någon specifik maträtt som jag brukar vara sugen på, det varierar beroende på vad det är för dag :)
 
 
 
 
Q -Hur reagerar du på människor som inte lyssnar?
 
A - Jag brukar inte göra så mycket åt det, de hör ju ändå inte... Men jag hatar det såklart! Vet själv att jag kan vara dålig på att lyssna, men försöker verkligen för jag vet att jag själv inte tycker om det. det känns som att man blir ignorerad och det är ju aldrig kul.  
 
 
 
Q - Favorit bok/böcker?
 
A - Min förra favorit bok var syskonkärlek, men efter att ha läst 50 shades så måste jag nog svara den. Det är en väldigt annorlunda bok som jag också tror att många andra (kvinnor/tjejer) gillar ;)
 
 
 
 
Q - Dina bästa tips?
 
A - Oj, ja det var också en svår fråga. Det beror på vilken kategori man pratar om. Men kanske att man klyschigt nog ska göra vad man drömmer om, man ska sätta upp mål för vad de än är man vill uppnå och se till att man stegvis tar sig till sitt mål. Haha, vet inte riktigt vad jag ska ge för tips ;)
 
 
 
 
Q - Vad är ditt drömyrke?
 
A - Jag har aldrig riktitgt vetat vad jag vill jobba som när jag blir äldre... Men drömmen vore nog att bli naturfotograf och åka runt jorden till faktastiska platser. Tänk att få åka ut i någon djungel eller vandra i bergen någonstans och sedan ta massa bilder.
 
Jag tycker att det bästa med att se på häftiga bilder är att veta att fotografen själv stått där och sett precis samma sak fast i verkligheten. 
 
 
Q - Var skulle du helst vilja resa?
 
A- Jag skulle gärna vilja åka tillbaka till Thailand där jag var förra året, det är så fantastiskt där och landet har såklart den bästa maten med!;) 
 
Men skulle vara kul att åka någonstans där man inte har varit, som t.ex. någonstans i Afrika!
 
 
 
 
Q - Hur länge har du fotat?
 
A - Haha, det är lite svårt att säga. Men fick min riktiga första kamera när jag gick i 8:an kanske. Har fotat mycket innan dess också, men med en annan kamera. Så det blir väl kanske ca 4 år om man räknar från början av 8:an. 
 
 
 
 
Q - Vad fotar du helst?
 
A - Ja helst blommor,fåglar och kossor, haha. Gärna solnedgångar vid havet också.
 
 
 
 
Q - Har du någon fobi?
 
A - Jag har ingen speciell fobi, men jag gillar inte direkt ormar och spindlar. Okej,det är väldigt äckligt med småkryp och ormar. För höga höjder kan också vara lite läskigt men mest spännande och coolt! 
 
 
 
 
Q - Om du skulle välja endast en outfit att ha på dig på dig resten av ditt liv, hur skulle den se ut?

A - På denna tänkte jag svara typ svarta byxor och en vit topp, men gud va tråkigt!! Jag skulle nog ta på mig något snyggt som är tidlöst. Kanske någon klänning eller något som jag kan ha både i vardagen, vid finare tillfällen och även på fester. 
 
 
 
 
Q - Varför började du att blogga?
 
A - Jag började blogga när jag gick i 4:an kanske så jag gjorde det nnog mest för att alla andra gjorde det, fanns ingen speciell anledning. 
 
 
Q - Hur kommer kommer du klä dig i höst/vinter?
 
A -  Ja nu var det ju ett tag sedan jag fick denna frågan så jag kommer istället svara på vad jag kommer klä mig i i vår ;) 
 
Kommer förmodligen använda min svarta kappa från ginatricot, älskar den! Pastellfärger kommer nog också åka på och nu mot våren vill jag använda lite mer färg och mönster. 
 
 
 
 
Q - Vad använder du för kamera?
 
A - Min kamera heter "Canon 550 d"
 
Q - Vilket är ditt favoritobjektiv?
 
A - Det senaste jag köpte. Så himla nöjd med det!! Det är ett "EF 50MM 1.4 USM". Finns att köpa (här) ifall någon är
intresserad 
 
 
 
 
 
Q - Vad är det bästa med att ha en blogg?
 
A -  Ja, jag antar att det bara är skönt att komma bort från vardagen en stund ibland och så tycker jag mycket om att fotografera och redigera så det är väl ett intresse som det är kul att folk kanske kan få ta del av på min sida ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Robex Lundgren

http://ghgumman.blogg.se/

finna bilder

Svar: tack :)
moniki.blogg.se


Ja vilket roligt inlägg! :)


Nathalie Tegelstam

http://nathalievictoria.com

Så himla roligt att läsa! :) kram


Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

http://patriciac.blogg.se

Så intressant att läsa dina svar:) Naturfotograf vore fantastiskt att vara. Tänk att få resa runt åh♥







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?